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Análisis y Gestión Riesgos T.I.
Buscamos Consultor de Seguridad Análisis y Gestión Riesgos T.I. con al menos 3 años de experiencia en proyectos de seguridad, orientación al cliente y compromiso con los resultados. Una persona dinámica, versátil y experimentada para desarrollar su carrera profesional en grandes clientes.  El perfil debe cumplir, tanto los requisitos de experiencia, como las competencias generales. Funciones a realizar Revisión y seguimiento de controles de seguridad implantados en el cliente de cara a auditorias de cumplimiento. Recopilación de información de seguridad de otras áreas y centros del cliente y consolidación de resultados. Soporte a la gestión y el mantenimiento de documentación (políticas, normas, etc.). Realización de informes de gestión. Soporte a la preparación de documentación divulgativa. Soporte a la generación de documentos de cumplimiento legal de seguridad. Soporte a la realización de planes de adecuación de infraestructuras de seguridad. Soporte a la planificación y coordinación de proyectos. Experiencia o altos conocimientos específicos exigidos:  Análisis, diseño e implantación de SGSI y/o Planes Directores en Seguridad de la Información. Adecuación e implantación al Esquema Nacional de Seguridad (ENS). Análisis y Gestión de Riesgos (diferentes metodologías: Magerit, ISO 31000). Adecuación y desarrollo de Marcos normativo y legal en el ámbito de las TIC, principalmente, LOPD, ENS e ISO 27000. Auditorías de cumplimiento ISO 27001 y LOPD. Amplios conocimientos sobre protección de datos. Participación en la elaboración de planes de Seguridad y Concienciación. Diseño y recopilación de estadísticas y realización de cuadros de mando.  Competencias generales - Capacidad de análisis.  - Orientación a resultados.  - Responsabilidad y autoconfianza.  - Trabajo en equipo.  - Capacidad de auto-aprendizaje.  - Proactividad e iniciativa.  Valorable: - Conocimiento de herramientas de Análisis de Riesgos (ej.: PILAR) y de GRC.  - Conocimientos de seguridad de sistemas de información (certificados electrónicos y PKI, firma electrónica, control de acceso, seguridad de aplicaciones, análisis de riesgos, ...)  - Ingles hablado y escrito. Imprescindible Titulación Técnica en: Ingeniería en Informática o Telecomunicaciones. - Se valorarán muy positivamente certificaciones de Seguridad como: CISA o Lead Auditor 27001, CGEIT, CRISC, C|CISO, PCI-DSS, CDPP, CISSP, CISM (al menos una de ellas). Por favor, si no tienes esta formación o alguna de las certificaciones indicada, no mandes tu candidatura. Lugar de trabajo: Madrid. Incorporación inmediata Salario negociable según valía.
Business Development Representative Spain
We are currently seeking a highly motivated and energetic individual to join our Business Development team to generate qualified sales opportunities for our enterprise sales team. As part of the Business Development team, you will be working closely with the regional sales and marketing teams to generate sales accepted leads via multiple channels with a mix of inbound (lead follow-up) and outbound (prospecting) activities. As a Business Development Representative, you will be responsible for gathering intelligence and developing a deep understanding of your assigned accounts. You will then action this intelligence to connect our sales team with influencers and decision makers within the prospect accounts and across all vertical markets. You will work closely with both Account Management and Marketing to define and execute a successful account based sales strategy for the Spanish region Your day-to-day  Qualify and develop inbound and outbound sales accepted leads and respond to product inquiries Gather actionable intelligence (competition, projects, purchase intent, etc.) for the list of accounts that you will be responsible for Follow-up on all leads generated by marketing and convert initial interest into sales accepted leads Manage email campaigns to generate new sales prospects Manage cold-calling telephone-based campaigns to generate new sales prospects Complete accurate tracking of communication with current and potential customers in Salesforce.com Schedule demonstrations between Enterprise Sales team members and potential customer What You Bring To The Team Experience in a business development or inside sales experience in a large-volume enterprise account team Previous experience with solutions that can be deployed in private or public clouds a strong plus Experience working with Salesforce.com or other CRM Strong phone and interpersonal communication skills (verbal and written) as well as organisational skills Requires highly motivated individual with a competitive personality and strong attention to detail Experience working and succeeding in a goal-driven environment Excellent academic qualifications; Degree level educated ideally Fluent English language skills required
Arquitecto/a de Seguridad IT
Dentro del equipo de Seguridad de la Información, serás responsable de la definición de los requisitos de seguridad en el desarrollo de nuevos productos y servicios. Llevando a cabo el seguimiento y planificación de la implementación de los requisitos, la coordinación de los test de seguridad así como el asesoramiento al equipo de proyecto.  En nuestro equipo... Coordinarás la implementación de requisitos de seguridad en proyectos de acuerdo a los estándares y normativas corporativas. Participaras en proyectos innovadores usando entornos de tecnologías cloud y bajo metodologías agile, donde serás responsable de identificar potenciales riesgos de seguridad  Validarás desde un punto de vista de seguridad las propuestas técnicas del equipo de proyecto y acompañarás la implementación de los requisitos. Podrás proponer planes de mejora continua para la reducción del riesgo de seguridad. ¿Qué buscamos? Profesionales apasionados/as del mundo de Seguridad IT con entre 3-5 años de experiencia como Arquitectos/as de Seguridad. Titulación en Telecomunicaciones e Informática Conocer desde un punto de vista de gestión los modelos de arquitectura de seguridad basadas en cloud Conocimiento de procesos y herramientas de Integración Continua CI/CD y procesos de desarrollo de software seguro. Además de los principales frameworks y modelos de controles de seguridad (NIST, CIS, CoBIT, ISO 27001) Imprescincible nivel alto de inglés.
Major Account Manager Madrid
Discover Trend Since 1988, Trend Micro has been an internet security pioneer tackling an expanding malware landscape. When you join Trend, you join a unique global family with more than 25 years of history, marked by an entrepreneurial spirit and vision that has assured our products are always on the cutting edge in a very competitive field. The company established its EMEA Operations Centre in Cork in 2003 and employs approximately 250 people across the following functions: Centralised Sales, Technical Support, Customer Operations, Information Services, Financial Services, Human Resources and Corporate Social Responsibility.  Your role: The Major Accounts Manager will be responsble for developing profitable sales within the Enterprise segment of the business with a specific focus on a list of named enterprize accounts. The objectives of this role is to create and maintain a high quality working relationship with a broad range of contacts at the named accounts. MAM is responsible to develop and execute on customer stratagies to acuire new named enterprise accounts in line with the Belgium Enterprise Team strategy and to grow existing relationships in line with the overall strategy. The Responsibilities Create new opportunities for Trend Micro at these accounts and focus on replacing competitive products. Work closely with the necessary Systems Integrators, resellers and other partners to enable strategic development of your defined accounts. Maintain up-to-date pipeline and forecast reporting systems. Attendance and presentation at relevant sales exhibitions and events. Provision of timely and accurate reports on a regular and adhoc basis as directed by the Country Manager. You Are Excellent in English skills. Excellent at presentation and communication. Excellent at influencing, negotiation and relationship building. Flexible in mindset in a changing environment. A strong fighting spirit to be successful in a highly competitive business. A Creative professional customer focussed salesman.   You Have Proven and successful experience in a senior sales position within a high tech, enterprise focused sales environment. Proven track record of success and good knowledge about the anti-malware market. Strong background in IT based selling new business into large enterprise clients. Extensive experience in opening up large enterprise accounts and building/maintaining strong multi-level relationships at large enterprise accounts. Ability to use all available resources within the team and the Trend Micro channel to optimize the working relationships with our customers. Ability to motivate customers and channel partners to position Trend Micro as a preferred and trusted business partner
Sales Engineer
The Role: The SE will act as a technical bridge between our product teams and field sales teams by driving the creation of high quality content in the following areas:   PowerPoint and white board presentations    Competitive Intelligence   Demo and POC templates and scripts   Deployment Best Practices   Whitepapers and Technical Note   The Responsibilities The SE will be involved in technical engagements from the pre-sales phase to deployment phase, which includes: Deliver Pre sales support across the Trend product lines  Designing solution and high level architecture Providing consultative product and solution expertise Delivering training Installing and configuring Trend Micro solutions (both POC and Post sales)  Identifying system integration requirements and working with in-house professional services and / or outside system integrator partners to deliver integration solutions Working with company support personnel to ensure ongoing quality support Collaborating with the product application development team to identify and realise technical improvements to the product Contribute to departmental best practices, strategies, methodologies and documentation, for increased efficiencies. You Are 5+ years SE experience and/or professional services experience required 5+ years’ experience with Microsoft Windows and Linux Host / Server Operating Systems including system security. 5+ years’ experience in computer software or systems including security products (Malware detection, Intrusion Detection, Content Security) Strong IP networking solution knowledge and skill set (e.g. Cisco CCNA, CCNP or equivalent) Strong knowledge of virtualisation technologies (VMware vSphere) Certified Information Systems Security Professional (CISSP) certification Strong knowledge of enterprise security technologies Working knowledge of Gateway Security (e-mail and Web security) Fluent in Spanish and English You Have Core Skills: Strong multi-tasking and problem resolution abilities  Ability to read and interpret network sniffer output (for example pact files)  Ability to effectively and efficiently instruct and guide customers on-site, online, and via telephone is essential Ability to manage own time effectively is a requirement for success Quick learner with desire to learn new tools and techniques Strong verbal and written communication, customer service, account management and negotiation skills, with the ability to interface with a diverse set of clients Moderate coaching and mentoring skills are essential Presenting to a large group / audience at shows and other events Experience Required: Requires Degree or equivalent combination of education and experience in information security software or systems. Work in a fast-paced, high-pressure environment under minimal supervision to provide detailed technical knowledge of Trend Micro software products Must be able to provide software/network troubleshooting on complex technical issues    
Becas Liderazgo Tech GL Santander
Banco Santander con apoyo de 50&50 Gender Leadership lanzan el programa de formación “Liderazgo Tech GL Santander” a través del cual se busca facilitar y promover que cincuenta mujeres estudiantes que estén cursando el primer año de sus estudios de grado en alguno de los grados de la rama tecnológica y/o digital, participen en los cursos formativos que integran este Programa y que se realizarán los días 14, 21 y 28 de Abril, en sesión de tarde, junto con expertos lideres de grandes compañias. El objetivo del Programa es fomentar las habilidades digitales de las universitarias, aumentar su autoconfianza de las participantes y mejorar su posterior inserción laboral. Duración de la beca: Un curso académico ¿Qué incluye la beca? Cursos Número de becas ofrecidas: 50 Información Adicional: Las cincuenta plazas ofertadas en el presente Programa se componen, a su vez, de los siguientes cursos de formación con sus respectivos contenidos y criterios de selección:   Una formación consistente en tres sesiones de marzo/abril con una duración por sesión de cuatro horas y media en las que se abordarán cuestiones relativas al aprendizaje, motivación y transformación de liderazgos tecnológicos desde una perspectiva de género.   Las mujeres estudiantes que resulten beneficiarias, participarán en dicha formación en grupos que estarán compuestos por hasta diez mujeres. Las sesiones se desarrollarán en las siguientes fechas: 14 de abril de 2020. 21 de abril de 2020. 28 de abril de 2020.

Estudios y publicaciones ISMS

ISMS Forum Spain, a través de sus iniciativas, elabora estudios que abarcan distintos aspectos relacionados con la Seguridad de la Información, con la implicación y colaboración de los profesionales de la Asociación.

ISMS FORUM MAGAZINE

La revista semestral de la Asociación Española para el fomento de la Seguridad de la Información

Colaboradores

Entidades asociadas